۱۳۹۶/۰۱/۲۷
دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیر دولتی
-
دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیر دولتی (دفاتر پیشخوان شهری)
وزیران عضو کارگروه توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و با رعایت تصویب نامه شماره ١٤٥٦٠١ /ت ٤٣٤٥٨هــ مورخ١٣٨٨/٧/٢١ « آیین نامه ایجاد و بهره برداری از دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیردولتی » را تصویب نمودند.
-دستگاههای اجرایی شامل کلیه وزارتخانهها، سازمانها و شرکتها و موسسات دولتی، مؤسسات یا نهادهای عمومی دولتی و غیردولتی نهادهای انقلاب اسلامی و مؤسسات و نهادها و شرکتهایی که شمول قانون به آنها مستلزم ذکر نام است، موظفند ضمن همکاری با کارگروه استانی، خدمات قابل ارایه خود را از طریق شبکههای الکترونیک توسط دفاتر پیشخوان دولت به مردم ارایه کنند و ایجاد و توسعه هرگونه دفاتر مشابه، تحت هر عنوان، توسط دستگاههای اجرایی ممنوع است.
به منظور راهبری، هدایت، نظارت و ارزیابی فعالیت این دفاتر در سطح استان ، هیئتی متشکل از استاندار یا نماینده تام الاختیار وی به عنوان رئیس، نماینده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، نماینده تشکل صنفی در استان به عنوان اعضا با حق رای و حسب مورد نمایندگان دستگاههای خدمات دهنده به عنوان مدعو و بدون حق رای در استان تحت عنوان "کارگروه استانی" تشکیل می شود.
-بررسی ظرفیتهای توسعه دفاتر در سطح استان و برگزاری فراخوان ثبت نام متقاضیان، صدور موافقت اصولی و تعیین صلاحیت آنها و ارائه به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای صدور پروانه در چارچوب مقررات از جمله وظایف کارگروه استانی است.
کارگروه استانی همچنین موظف است بر مراحل اجرایی تنظیم قراردادها و شرایط و الزامات قرارداد بین دارنده پروانه و دستگاههای خدمات دهنده نظارت کنند.
-وظایف دفاتر پیشخوان
بر اساس این آیین نامه، شخص حقیقی یا حقوقی که برابر مقررات این آییننامه با دریافت پروانه و تأسیس دفتر مبادرت به عرضه خدماتی به مشتریان میکند موظف است ضمن رعایت شئون اسلامی، اداری و مقررات طرح تکریم ارباب رجوع، خدمات خود را بر اساس مفاد آیین نامه و دستور العملهای اجرایی دستگاه خدمات دهنده ارائه دهد.
این دفاتر همچنین موظفند نسبت به نگهداری یک نسخه کامل از دستو العملها، بخشنامهها، آیین نامهها و فهرست تعرفههای ابلاغی و نصب تابلوی خدمات قابل ارایه و تعرفه آنها در محل دفتر و در مقابل دید مشتریان اقدام کنند.
حفظ و حراست از اسناد و مدارک و عدم افشای آنها نزد دیگران، همکاری با بازرسان و ناظران اعزامی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ارایه خدمات در ساعات کاری اعلام شده توسط کار گروه استانی و ایجاد شبکههای برخط( online) با دستگاه خدمات دهنده از دیگر وظایف این دفاتر است.
► دریافت آیین نامه ایجاد و بهره برداری از دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیردولتی مصوب 1389/3/18
منبع : زیرپرتال فرمانداری داورزن
تعداد بازدیدها : ۵۶۴
مطالب مرتبط با این موضوع :